برنده شدن تخته نرد صفحه 3
فهرست مطالب
برنده شدن تخته نرد
اشتباهات مبتدی در تخته نرد درس 1
درس شماره 1: چکرهای خود را دفن نکنید!
دفن یک چکر به این معنی است که برای برنده شدن تخته نرد یک چکر را در نقاط عمیق صفحه اصلی خود بازی کنید ، بنابراین نمی توانید از آن برای ایجاد امتیازات جدید یا ضربه زدن به چکرهای حریف خود برای ادامه بازی استفاده کنید.
در این موقعیت ممکن است یک مبتدی وسوسه شود که یک شطرنج را دفن کند:
انتقال یک جستجوگر از 6 نقطه ای به نقطه 2 یا 1 یک اشتباه بزرگ است! این جستجوگر تا آخر بازی دفن خواهد شد.
شما باید هدف خود را برای تسخیر نقاط باز در مقابل عقب ترین چکرهای حریف خود قرار دهید. به همین دلیل حرکت صحیح 13 به 8 است. این همه چکرهای شما را زنده نگه می دارد و یک سازنده مفید در 8 نقطه ای برای کمک به شما در بستن 7 ، 5 یا 4 نقطه روی رول بعدی خود فراهم می کند.
“اگر شما چکرها را دفن کنید ، تعداد چکرهای کمتری برای جابجایی بقیه بازی خواهید داشت ، که این باعث کاهش انعطاف پذیری ، ایمنی و توانایی ساخت یک گل سرسبد می شود.”
“در کل شما فقط 15 چکر دارید ، بنابراین از هر یک از آنها تا حد ممکن کارآمد استفاده کنید!”
در تخته نرد اصطلاحی به نام “خرد کردن” وجود دارد. این زمانی است که چکرهای شما مجبور می شوند در حالی که نبرد آغازگر ادامه دارد ، دفن شوند و این بدترین نقطه ضعف موقعیتی است.
هنگامی که حریف خود را آغاز می کنید ، می خواهید در حالی که او را گرفتار نگه داشته است ، موقعیت جلویی خود را خرد کند. این تقریباً هر بار برنده شما خواهد بود.
به هیچ وجه از کرانچ خودداری کنید – به خصوص در اوایل بازی. اگر گزینه های جایگزین بسیار خطرناک باشند ، در پایان بازی ممکن است مجبور به شکست شویم.
درس شماره 2: اگر از مسابقه عقب هستید ، فرار نکنید!
برای اینکه بفهمید چه کسی مسابقه را رهبری می کند باید به تعداد پیپ ها نگاه کنید. بازیکنی که کمترین تعداد پیپ را دارد در مسابقه پیش است. در واقع ، این مسابقه اساسی ترین قانون اساسی را در استراتژی تخته نرد حکم می کند:
“اگر در مسابقه پیش هستید ، می خواهید از ضربه خوردن جلوگیری کنید و چکرهای خود را به خانه بیاورید.”
“اگر در مسابقه عقب هستید ، می خواهید یک چکرز را امتحان کنید ، زیرا یک مسابقه خالص شما را در موقعیت باخت قرار خواهد داد.”
هنگامی که در مسابقه عقب هستید ، باید تلاش کنید و حریف خود را بزنید تا شانس برنده شدن خود را بهبود ببخشید. فرار باعث کاهش تماس با چکرهای حریف می شود ، در نتیجه ضربه زدن به او برای شما بسیار دشوار است. پس عقب بمان و صبر کن!
بیایید نگاهی به نحوه بازی این 6-5 بیندازیم …
حریف شما از عقب ترین چکرهای خود فرار کرده است در حالی که هنوز با یک چک کننده روی 24 امتیاز گیر افتاده اید. اگر با این شطرنج بازی 24 تا 13 بدوید ، با 15 پیپ پایین در یک مسابقه مستقیم خواهید بود. این یک پیشنهاد ضرر است. ایده درست این است که با این جستجوگر عقب بمانید و منتظر یک فرصت برای ضربه بزنید. در همین حال شما باید بر روی ساختن اوج خود تمرکز کنید ، بنابراین اگر خوش شانس باشید و به حریف خود ضربه بزنید ، موقعیت برتری قدرتمندی برای برنده شدن در بازی خواهید داشت.
در اینجا یک مثال دیگر …
پس از جابجایی با 15 پیپ پیشگام مسابقه خواهید بود. به همین دلیل شما باید از این رول عالی برای فرار از عقب ترین جستجوگر خود استفاده کنید. از آنجایی که در مسابقه پیش هستید ، می خواهید در پشت پرهیز حریف خود گیر نکشید. بازی 24 تا 13 باعث ایجاد یک بازی مسابقه ای می شود ، این دقیقاً همان چیزی است که شما می خواهید هنگام هدایت 15 پیپ به آن بپردازید.
درس شماره 3: خیلی ایمن بازی نکنید. توسعه دهید!
افراد مبتدی اغلب بسیار ایمن بازی می کنند و توسعه موقعیت خود را در اولویت قرار نمی دهند.
توسعه موقعیت شما به معنای بهبود ساختار کلی امتیازات است. برای رسیدن به این هدف ، باید در طول مسیر ریسک های کوچک را بپذیرید.
بازی افتتاحیه یک مثال عالی است.
مبتدی 13 به 6 حرکت می کند اما این خیلی ایمن است. شما می خواهید برای تحمیل توسعه برخی از خطرات را بپذیرید – به ویژه در حالی که طرف مقابل شما نیز از موقعیت جبهه توسعه نیافته ای برخوردار است.
یک حرکت بسیار بهتر 13 به 9 و 13 به 10 است. این هیچ ضربه مستقیمی به حریف شما نمی گذارد و به شما توزیع بسیار خوبی از سازندگان می دهد تا به سرعت در مرحله بعدی خود پرایم تشکیل دهند.
“اگر موقعیت خود را به سرعت توسعه ندهید ، ممکن است در نهایت به یک بازی با یک آسیب جدی موقعیتی برسید.”
“یک موقعیت توسعه نیافته به دام انداختن مهره های حریف خود را دشوار می کند ، و همچنین فرار از خانه برای ایمنی هنگامی که در مسابقه پیش هستید دشوارتر است.”
تخته نرد بازی متعادل بین حمله و دفاع است. ویژگی اصلی که هنگام تصمیم گیری در مورد ساختن یک بازی ایمن یا تهاجمی باید به دنبال آن بود ، قدرت تخته خانگی هر بازیکن است:
اگر حریف شما خیلی قدرتمند است ، باید آن را ایمن بازی کنید ، زیرا ضربه خوردن می تواند کشنده باشد.
اگر حریف شما رشد کافی نداشته باشد ، می توانید ریسک بیشتری کنید و انعطاف پذیر باشید.
در این مثال موقعیت مقابل حریف شما خیلی ساده است و ما باید آن را با 13 تا 6 ایمن بازی کنیم حتی اگر با شش مهره در همان نقطه بسیار انعطاف پذیر نباشد. از آنجا که مسابقه هنوز کاملاً یکنواخت است ، برنامه اصلی شما این است که عقب ترین بازیگر خود را به ایمنی برسانید و سعی کنید برنده مسابقه شوید.