تخته نرد

تخته نرد

تخته نرد بازی ای برای دو بازیکن است که روی تخته ای متشکل از بیست و چهار مثلث باریک به نام امتیاز انجام می شود . مثلث ها از نظر رنگ متناوب هستند و در چهار ربع شش مثلث قرار می گیرند. ربع ها به عنوان صفحه میزبان و تخته بیرونی بازیکن ، و تخته میزبان و تخته بیرونی بازیکن حریف شناخته می شوند. تخته های خانه و بیرون با یک پشته در وسط تخته به نام میله از یکدیگر جدا می شوند .

تخته نرد آنلاین

تخته ای که مهره ها در موقعیت اولیه قرار دارند.

یک ترتیب جایگزین برعکس آنچه در اینجا نشان داده شده است ، با صفحه اصلی در سمت چپ و صفحه بیرونی در سمت راست.

امتیازات برای هر بازیکنی که از صفحه اصلی آن بازیکن شروع می شود ، شماره گذاری شده است. بیرونی ترین نقطه ، بیست و چهار امتیاز است که یک امتیاز حریف نیز محسوب می شود. هر بازیکن دارای پانزده مهره  از رنگ خودش است. ترتیب اولیه مهره : دو امتیاز در بیست و چهار امتیاز هر بازیکن ، پنج امتیاز در سیزده امتیاز هر بازیکن ، سه امتیاز در هر امتیاز هشت بازیکن و پنج امتیاز در شش امتیاز هر بازیکن.

هر دو بازیکن دارای جفت تاس و یک فنجان تاس مخصوص لرزش هستند. برای پیگیری سهم فعلی بازی از یک مکعب مضاعف استفاده شده است که اعداد 2 ، 4 ، 8 ، 16 ، 32 و 64 روی آن قرار دارد.

هدف بازی تخته نرد

هدف این بازی این است که تمام مهره های خود را به صفحه خانه خود منتقل کنید و سپس آنها را تحمل کنید. اولین بازیکنی که همه مهره های خود را تحمل می کند ، برنده بازی است.

جهت حرکت مهره های وایت. مهره های قرمز در خلاف جهت حرکت می کنند.

 

حرکت مهره ها در تخته نرد

برای شروع بازی تخته نرد و حکم آنلاین با اپ ورق بازی و پاسور آنلاین حکم و ورق بازی حکم شرط بندی ، هر بازیکن یک تیراندازی می کند. این امر هم بازیکن را برای شروع تعیین می کند و هم برای اعدادی که باید بازی شود. اگر اعداد مساوی ظاهر شوند ، سپس هر دو بازیکن دوباره می غلتند تا زمانی که اعداد مختلف را بچرخانند. بازیکنی که تعداد بیشتری را پرتاب می کند ، اکنون مهره های خود را با توجه به اعدادی که روی هر دو تاس نشان داده شده است ، حرکت می دهد. بعد از اولین چرخش ، بازیکنان دو تاس و چرخش متناوب پرتاب می کنند.

رول تاس نشان می دهد که بازیکن چند امتیاز یا پیپ دارد تا اسباب بازی های خود را حرکت دهد. مهره ها همیشه به جلو ، به یک نقطه با شماره پایین تر منتقل می شوند. قوانین زیر اعمال می شود:

یک مهره  ممکن است فقط به یک نقطه باز منتقل شود ، یکی که توسط دو یا چند شطرنج مخالف اشغال نشده باشد.

اعداد تخته نرد

اعداد تخته نرد روی این دو تاس حرکت جداگانه ای را تشکیل می دهند. به عنوان مثال ، اگر یک بازیکن 5 و 3 رول کند . ممکن است یک جستجوگر را پنج فاصله به یک نقطه باز و یک بازیگر دیگر را سه فاصله به یک نقطه باز منتقل کند ، یا ممکن است یک جستجوگر را در مجموع هشت فاصله به یک نقطه باز منتقل کند ، اما فقط اگر نقطه میانی (یا سه یا پنج فاصله از نقطه شروع) باز باشد.

دو روشی که سفید می تواند از آنها بازی کند .

با افزایش مهارت بازیکنی که دو برابر می کند ، اعداد نشان داده شده روی تاس را دو بار بازی می کند. رول 6 و 6 به این معنی است که بازیکن از چهار شش بازی استفاده می کند و ممکن است هر ترکیبی از مهره هایی را که احساس می کند برای انجام این نیاز جابجا کند. 

اگر این امر از نظر قانونی امکان پذیر است ، یک بازیکن باید از هر دو شماره رول استفاده کند (یا هر چهار عدد یک عدد). هنگامی که فقط یک شماره قابل پخش است ، بازیکن باید آن شماره را بازی کند. یا اگر هر دو شماره را می توان بازی کرد اما نه هر دو ، بازیکن باید شماره بزرگتر را بازی کند. وقتی نمی توان از هیچ یک از دو شماره استفاده کرد ، بازیکن نوبت خود را از دست می دهد. در مورد دبل ها ، وقتی هر چهار عدد قابل پخش نیستند ، بازیکن باید هر تعداد که می تواند بازی کند.

زدن و وارد شدن

به نقطه ای که توسط یک جستجوگر از هر دو رنگ اشغال شده باشد . لکه گفته می شود . اگر یک چک کننده مخالف روی یک لکه قرار بگیرد . لکه زده می شود و روی میله قرار می گیرد .

هر زمان که یک بازیکن در بازی تخته نرد و حکم شرطی یک یا چند مهره  بر روی نوار، برای اولین بار تعهد خود است وارد آن جستجوگر (بازدید کنندگان) را به هیئت مدیره خانه مخالف. با انتقال آن به یک نقطه باز مربوط به یکی از اعداد روی تاس ، یک مهره  وارد می شود.

به عنوان مثال ، اگر بازیکنی 4 و 6 رول کند ، ممکن است یک چک کننده را روی چهار امتیاز یا شش امتیاز حریف وارد کند ، تا زمانی که امتیاز احتمالی توسط دو یا چند چک کننده حریف اشغال نشود.

اگر وایت با یک شطرنجی روی میله رول می خورد ، باید شش تایی رد را وارد کند زیرا شش نقطه رد باز نیست.

هیچ یک از نقاط باز نباشد ، بازیکن نوبت خود را از دست می دهد. اگر بازیکنی قادر به ورود به بعضی از مهره هایش باشد اما نه همه آنها . باید تا آنجا که می تواند وارد شود و سپس باقیمانده نوبت خود را از دست بدهد.

بعد از اینکه آخرین مهره  بازیکن وارد شد ، باید هر کدام از اعداد استفاده نشده روی تاس ها را با حرکت دادن چک کننده ای که وارد شده یا یک چک دیگر ، بازی کنید.

تحمل کردن

هنگامی که در حرفه ای ترین بازی تخته نرد یک بازیکن تمام پانزده مهره  خود را به صفحه خانه خود منتقل کرد ، ممکن است شروع به کار کند . یک بازیکن با غلت دادن شماره ای که مربوط به نقطه ای است که مهره  در آن قرار دارد . یک شطرنج را از بین می برد و سپس آن شطرنجی را از صفحه خارج می کند. بنابراین ، نورد 6 به بازیکن این امکان را می دهد تا یک چک کننده را از شش نقطه خارج کند.

اگر در نقطه ای که رول نشان می دهد مهره  وجود ندارد . بازیکن باید یک حرکت قانونی با استفاده از یک مهره  در یک نقطه با شماره بالاتر انجام دهد. اگر در نقاط با شماره بالاتر مهره  وجود نداشته باشد . به بازیکن اجازه داده می شود (و لازم است) یک مهره  را از بالاترین نقطه ای که یکی از مهره های او در آن قرار دارد خارج کند. اگر بازیکنی بتواند اقدامی قانونی انجام دهد ، هیچ تعهدی در قبضه ندارد.

دو شطرنجی رول می کند و تحمل می کند.

یک بازیکن باید تمام مهره های فعال خود را در صفحه خانه خود داشته باشد تا تحمل کند. اگر یک مهره  در طول روند تحمل ضربه خورد ، بازیکن باید قبل از ادامه تحمل . آن مهره  را به صفحه خانه خود برگرداند. اولین بازیکنی که همه پانزده مهره  را تحمل می کند ، برنده بازی است.

دو برابر شدن

تخته نرد برای هر توافق توافق شده بازی می شود. هر بازی در یک نقطه شروع می شود. در طول بازی ، بازیکنی که احساس می کند از یک مزیت کافی برخوردار است ، ممکن است پیشنهاد افزایش دو برابر سهام را بدهد. او ممکن است این کار را فقط در ابتدای چرخش خود و قبل از اینکه تاس ها را دور بیندازد ، انجام دهد.

بازیکنی که به او دبل داده می شود ممکن است امتناع کند ، در این صورت بازی را واگذار می کند و یک امتیاز می پردازد. در غیر این صورت ، او باید دبل را بپذیرد و برای سهام بالاتر جدید بازی کند. بازیکنی که دبل را قبول کند صاحب مکعب می شود و فقط او می تواند دبل بعدی را بزند.

به دو ضرب بعدی در همان بازی دو برابر می گویند . اگر بازیکنی از دو برابر شدن امتناع ورزد ، باید تعداد امتیازاتی را که قبل از دو برابر شدن در خطر بود پرداخت کند. در غیر این صورت ، او صاحب جدید مکعب می شود و بازی با دو برابر سهام قبلی ادامه می یابد. هیچ محدودیتی در تعداد دو برابر شدن در یک بازی وجود ندارد.

گامون و تخته نرد

در پایان بازی ، اگر بازیکن بازنده حداقل یک شکر را تحمل کرده باشد . او فقط مقدار نشان داده شده روی مکعب دو برابر را از دست می دهد . (یک امتیاز ، در صورت عدم وجود دو ضرب). با این حال، اگر بازنده است نه خاموش کردن هر یک مهره  خود را به عهده او است gammoned و از دست می دهد دو بار ارزش مکعب دو برابر شدن. یا بدتر . اگر بازنده هیچ یک از مهره های خود را تحمل نکرده باشد و باز هم یک مهره  در میله یا در صفحه اصلی برنده داشته باشد . او تخته نرد است و ارزش سه برابر مکعب دو برابر را از دست می دهد .

قوانین اختیاری

از قوانین اختیاری زیر استفاده گسترده ای می شود. دوبل اتوماتیک. اگر اعداد یکسان روی اولین رول پرتاب شود ، سهام دو برابر می شود. مکعب دو برابر شده به 2 تبدیل شده و در وسط باقی می ماند. بازیکنان معمولاً موافقت می کنند که تعداد دبل های اتوماتیک را به یک بار در هر بازی محدود کنند.

منجمد هنگامی که یک بازیکن دو برابر می شود . ممکن است بلافاصله دو برابر کند (بیور) در حالی که مکعب را حفظ می کند. دوبلور اصلی مانند دوبل معمولی گزینه پذیرش یا رد را دارد.

قانون یعقوبی گامون و تخته نرد در صورتی که هیچ یک از بازیکنان در طول بازی دبل ارائه ندهند ، فقط یک بازی حساب می شوند. این قانون با از بین بردن شرایطی که بازیکن از دو برابر شدن پرهیز می کند تا بتواند برای یک گیم بازی کند ، سرعت بازی را افزایش می دهد.

بی نظمی ها

تاس ها باید دور هم جمع شوند و روی سطح قسمت سمت راست تخته صاف قرار بگیرند. اگر یک قالب در خارج از تخته سمت راست قرار گرفت . یا روی یک شطرنج قرار گرفت ، یا بازیکن صاف نیست ، بازیکن باید هر دو تاس را دوباره ثبت کند.

وقتی بازیکن تخته نرد تاس خود را برمی دارد ، نوبت تمام می شود. اگر بازی ناقص باشد. یا غیرقانونی باشد ، حریف این گزینه را دارد که بازی را به عنوان ساخته شده بپذیرد یا از بازیکن بخواهد یک بازی قانونی انجام دهد. یک بازی تلقی می شود که وقتی حریف تاس خود را می چرخاند یا یک دبل پیشنهاد می دهد تا نوبت خود را شروع کند ، پذیرفته شده است.

اگر بازیکنی قبل از اینکه حریف با برداشتن تاس چرخش خود را تمام کند . رول کند ، رول بازیکن باطل می شود. این قاعده معمولاً هر زمان که یک بازی اجباری است یا وقتی دیگر ارتباطی بین نیروهای مخالف وجود ندارد ، کنار گذاشته می شود.

از بازی‌های فکری و متکی به برنامه‌ریزی، روش، شمارش و شانس است . در این بازی دو نفره، طرفین مهره‌های خود را بر اساس دو عددی که بر روی تاس نقش می‌بندد در جهت حرکت عقربه‌های ساعت یا خلاف آن حرکت می‌دهند و درآخر از صفحه خارج می‌سازند، در پایان تخته نرد آنلاین بازی تخته نرد پولی بازیکنی برنده خواهد بود که زودتر همه  مهره‌های خود را از زمین بازی خارج نماید . در اپلیکیشن گیم استارز آنلاین بازی تخته نرد با پول واقعی بازی کنید. آشنایی با بهترین سایت تخته نرد شرطی ، گیم استارز بهترین سایت تخته نرد شرطی و بازی تخته نرد آنلاین با دوستان تخته نرد آنلاین .

آنلاین بازی تخته نرد

بعد از بازی گو و چکرز سومین بازی دنیاست که در میان مردم خاورمیانه و مردمان اروپای شرقی و به ویژه مردم ایران بسیار رایج است آنلاین . در بعضی از مناطق ایران به این بازی نردستان می‌گویند. اگر بازیکنی چهار دست برنده شود و دست اخر مارس کند به امتیاز یک برنمیگردد.

تخته نرد آنلاین

بازی تخته نرد چیست؟

مجموعه‌ای از بازیهاست که بسیاری از بازیکنان . پیش از چیدمان تخته نرد با پول نقد  و تبدیل آن به بازی اصلی که امروزه از آن استفاده می‌شود ؛ آنها را بازی می‌کردند. یک بازی مسابقه‌ایست بین دو بازیکن حریف، که هرکس در آن سریعتر تمام مهره های خود را خارج کند برنده است.

به یاد داشته باشید که این بازی نیز مثل شطرنج یک بازی استراتژیک است . و با تاکتیک‌ها و مانور مناسب مهره‌ها در زمین بازی و نبرد بر سر تسلط بیشتر بر زمین بازی در آن به پیروزی می‌رسید، نه یک مسابقه اسب دوانی به دور زمین بازی.

در طول بازی شما همواره باید نقشه‌های جایگزین داشته باشید

چرا که ممکن است با یک گردش نامناسب تاس تمام نقشه‌هایتان نقش بر آب شود. و باید اضافه کرد این یک بازی تخته‌ای (بردگیم) است با مهره‌هایی کاملاً مشابه بازی چکرز و دو بازیکن رقیب که هر یک تلاش می‌کنند . در دو مسیر مخالف دایره‌ای مهره‌های خود را وارد خانه خودی و سپس از زمین بازی خارج کنند.

این ویژگی‌های منحصر بفرد، بازی را برای هرکسی جذاب و لذت بخش کرده است. شما هیچ وقت برای شروع و یادگیری بیش از حد پیر یا جوان نیستید.

به صورت خلاصه باید به شما بگویم، یک بازی مهیج آمیخته با تاکتیک‌های جالب است. یک بازی که در آن علیرغم وجود عامل شانسی و غیر قابل کنترل تاس، بازیکن با تجربه‌تر یا باهوش‌تر معمولاً برنده است. با این وجود به خاطر حضور عامل شانس، ممکن است یک بازیکن تازه کار مقابل یک بازیکن حرفه‌ای یا قهرمان نیز به پیروزی برسد.

اما این هم از زیبایی‌های بازی با منوی فارسی است. نتیجه بازی معمولاً تا آخرین چرخش‌های تاس هنوز قطعی نمی‌شود، در حالی که همه چیز ممکن است با یک چرخش تاس عوض شود.
بازی تخته نرد یک بازی مهیج که ریشه عمیقی در ایران ، بین النحرین ، قفقاز و شرق اروپا و جهان دارد. بازی حاضر یک بازی انلاین شکیل و گیم پلی بسیار زیبا و کاملا دارای انیمیشن متناسب با بازی می باشد.

تخته نرد

انجام بازی آنلاین با دوستان

به دوستان خود سریع وصل شوید و بازی را شروع کنید

در رقابت هفتگی وضعیت خود را چک کنید
بازی آسان.
چندین اتاق مجرا بازی داریم و هر کدام سکه ها متفاوت – شما را به چالش با رقیبان دعوت می کنیم
هماهنگ با بازی های شبرنگ موبایل
این بازی نسخه فارسی بازی می باشد و نسخه انگلیسی بازی Backgammon-Online را دانلود کنید

وبلاگ